(Ne)očekivano šokiranje čitalaca – naslovnica lista Time

U borbi za čitanost često se ne biraju sredstva, pa se danas zaista više nego ikada pitamo: Šta je uloga medija? Da nas(samo) informišu ili i zabave,  zavedu, šokiraju? I dokle se u tom hodu po „ivici noža“ ide? Za More »

„Resurs centar“, onlajn platforma za praćenje izbora

Dok se predizborna kampanja  tek zahuktavala, Medija centar je predstavio svoj online projekat – Resurs centar internet platformu.  Sad, pred izbornu tišinu,  napisaću malo o ovom projektu, podržanom od strane Fonda za otvoreno društvo, namenjenom novinarima, ali i svim građanima More »

Izveštaj – dobro uigrane činjenice

Bez obzira što je osim vesti najčešća svakodnevna forma novinarskog izražavanja, za neke autore izveštaj nije „zaslužio“ da se smatra posebnom formom, već mu „tepaju“ proširena vest.  Sve ono što važi za dobru, univerzalnu vest, o čemu sam pisala u More »

Blog kao izvor informacija u dnevnoj štampi, slučaj JAT

Čini se kao prilično važna novost vezana za blog i domaće blogere, a online zajednica kao da je propustila da je primeti (valjda zato što se tako selektivno oduševljava pojavama): u nekoliko novinarskih tekstova  u onlajn izdanjima domaćih dnevnih novina More »

Medijska pismenost na delu – kako nam „mažu oči“

Da li profesionalna deformacija ili zdrav razum, tek i nesvesno vesti iz medija odmah klasifikujem prema tome da li uopšte imaju osnovna obeležja pravilno napisane informacije, i osnove objektivnosti (ups ovo je vrlo klizav teren, ali se nadam da ćete More »

10 stvari kojima PR-ovi izluđuju novinare

Prva znanja koja sam o PR (public relation) – stekla, bila su, logično, iz ugla novinara. I mada im to svakako nije jedini, ni najbitniji deo posla, onima koji se bave odnosima s javnošću, kontakti sa novinarima su važni. Zato More »

O medijskoj pismenosti (knjiga)

Umete li da čitate medije? Umete li da raspoznate ko stoji iza neke informacije, zašto je plasirana, kome je namenjena, kako je „fino štelovana“? Da li uopšte, u sveopštem skakanju sa informacije na informaciju imamo vremena i izbora da se More »

„Kopi pejst“ novinarstvo na delu

Kopipejstologija (odličan izraz na čije autorstvo pravo polaže Siobhan,  u odličnom članku o slučaju „lažnog“ Nobela i površnosti novinara), je, između ostalog, sramni manir loših novinara – štrpnu malo odavde, malo odande (najčešće uzmu tekstove sa prve strane Google pretrage), More »

Korišćenje društvenih medija kao izvora informacija za novinare – saveti

Ne morate pročitati sve što se ovih dana pisalo  i govorilo na temu novinara i njihove (ne) upotrebe društvenih medija) ( u daljem tekstu DM ) u kreiranju  i plasiranju vesti  da bi shvatili koliko je ova, na momente žestoka More »

Kako „kazniti“ nedozvoljeno korišćenje slika u medijima?

Minja Nikolić Bogdanovski,  autorka verovatno najposećenijeg bloga u Srbiji (Minjina  kuhinjica)  objavila je na svojoj Facebook strani epilog slučaja krađe fotografija s njenog popularnog kulinarskog bloga. Press, dnevni list koji je ukrao (ili lepše rečeno neovlašćeno objavio fotografije bez dozvole More »

 

Čemu služi diploma u redakcijama?

Redakcijski život brzo uđe u krv

Kilometri redova potrošeni su da se objasni kako nam je novinarstvo loše, novinari jadni luzeri, a profesija degradirana. I ne može se reći da nisu u pravu. Deo, (ali samo deo) razloga za degradaciju profesije možda leži i u tome što su redakcije često bile svratište za propale studente, mamine i tatine sinove što bi „da se slikaju na televiziji“ ili samo vole da duže odspavaju ujutro.  Skupljalo se s konca i konopca, namnožilo nas se raznih.  Prosto mi dođe smešna sada moja naivna gimnazijalska logika da ako ću da se bavim novinarstvom, onda to treba i da studiram -Fakultet političkih nauka (FPN) mi kasnije jelte dao neka (površna) znanja o novinarstvu,  a u stvari pripremao me je za nekog teoretičara  politike ili u najboljem slučaju novinara koji se bavi političkim pitanjima.

„Popisivanje“ novinarskog kadra koje je NUNS počeo projektom novinari.rs, o čemu sam već pisala, takođe potvrđuje  te silne konstatacije o novinarskoj (ne)kompetenotnosti – u ovom  članku dnevnim novinama „Danas“,  podaci o stepenu obrazovanja novinara su poražavajući.

Naime, posmatrajući samo novinare (bez fotoreportera, snimatelja i dr.), na uzorku od  do sada popisanih 4.000 novinara, daleko manje od polovine ima završen (bilo koji) fakultet, a 27 procenata (ili skoro trećina) su samo s „maturom u džepu“.

Svaki prekaljeni „redakcijiski vuk“ reći će vam da  nijedan fakultet nije napravio novinara, i da su od fakultetske diplome neki drugi kvaliteti mnogo važniji.

Redakcijski život brzo uđe u krv
Creative Commons License photo credit: Mr. Wright

Delimično mogu da se složim. Diploma bilo kog fakulteta vam ne vredi „pišljiva boba“ ako nemate:

1. Novinarski nerv – osećaj šta je bitno, šta je vest,  sposobnost da reči slažete na smislen, neopterećujući i svima razumljiv način

2. Urođenu radoznalost i zanimanje za pojave koje nas okružuju – osobu koja prođe putem na kojem je teška saobraćajna nesreća a ne seti se da nazove i javi redakciji (bez obzira što to nije njegov „sektor“) teško da će ijedan urednik nazvati novinarom (barem ne dobrim ili potencijalno dobrim)

3. Elokvenciju – ne zovu nas džabe „univerzalnim neznalicama“. Retko ko ima priliku da ceo život radi u specijalizovanom časopisu baveći se usko jednom temom. Mnogo češće novinar je prinuđen da tokom novinarske karijere bude u situaciji da izveštava o samoubistvu, kao i da bude na glamuroznom prijemu, da pravi razgovor s poznatim političarem i skitnicom ispod mosta. Nužno je da ima široko opšte obrazovanje i osnovne informacije o mnogim pojavama.  A ako ih nema, mora…

4… Da zna gde da nađe informacije i da zna ko zna. Posao novinara nije da pokaže kako je lep, pametan (dopunite sami) već da najbolji  mogući način prenese određenu informaciju. Često je prinuđen da tu informaciju od izvora, do krajnjeg korisnika (čitaoca, gledaoca) preradi, simplifikuje, „udesi“. A da bi to uradio mora da je razume  i shvati. Ali je vrlo bitno da se ne prati pametan, već da ono što ne zna proveri, i pita one koji znaju.

5. Pismenost – ovo bi moralo da bude možda i na drugom mestu, ali bi mi pokvarilo koncept, te pismenost ostaje ovde u nabrajanju, ali je SUŠTINSKI važna. Valjda ne moram posebno da obrazlažem da ono što novinari rade je dostupno u mnogo primeraka, dolazi do mnogo ljudi i često deluje ne samo informativno već i edukativno. Pismesnost, ali ne osnovnoškolska, već potpuna,  je OBAVEZNA u novinarstvu (ovom prilikom ću preskočiti traktat koji opisuje kako to kod nas nije slučaj, jer to stvarno zaslužuju poseban članak).

6. Ljudski i profesionalni integritet – obrazovanje danas često shvatamo u uskom smislu  – kao punjenje naših  glava nizom informacija. Nedopustivo je da se loši, neprofesionalni ili nemoralni potezi novinara opravdavaju neobrazovanjem, malom platom, pritiscima, manjkom ovog ili onog… Izbor je uvek naš.

Sve ove možete (nekim čudom) da imate i ako niste završili fakultet i nemate formalno visoko obrazovanje. Ali, posle skoro decenije bavljenja novinarstvom, smem da tvrdim. Šanse da se to desi su jako, jako male.

Ili da probam da sažmem  – faklutetsko obrazovanje je nužan, ali ne i dovoljan uslov za dobrog novinara. Ali, takođe, fakultet vam  često nije garancija da će  neko s  diplomom biti i N. od novinara…

Na kraju krajeva, nemojte da vas teši to što  ni polovina  urednika u medijima nema fakultet ( u jednom momentu u mojoj radnom iskustvu postojala je bizarna situacija gde od 17 glavnih urednika pojedinih izdanja samo jedan je imao diplomu! ). Jer jednom ćete se …

- Sigurno posramiti kad shvatite da cela redakcija klinaca ima mnogo više škole od vas.

-  Dozvati pameti i shvatiti da se svet menja i da  su neke stvari, poput kontinuiranog obrazovanja  i učenja, nužne.

Zanima me, gledano sa strane, da li sam nešto propustila kada su nužne veštine za novinara u pitanju? I kakvo je vaše mišljenje o odnosu obrazovanja i kvalitetnog novinarstva?
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.17_1161]
Rating: +1 (from 1 vote)

Čemu služi diploma u redakcijama?, 9.0 out of 10 based on 1 rating

30 Responses to Čemu služi diploma u redakcijama?

  1. Stefan Jocić каже:

    Vrlo zanimljiv članak. Nažalost puno je nepismenih novinara, a koji su primljeni zato što su mamini i tatini sinovi/ćerke. U Srbiji nažalost postoji puno ljudi koji sami sebe, bez ikakve osnove, proglašavaju profesionalcima.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  2. Bednopiskaralo каже:

    Jedno mi nije jasno – novinarstvo i po statusu a i po primanjima nije pozeljna ni „top“ profesija. Sta je onda ono sto ih tera u redakcije?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  3. TOMOVIĆ VESNA каже:

    OVO JE VEOMA FINO ,I AKO ZNAS DA TU NEMA ‘ LEBA NASTAVIĆEŠ DA SE BAVIŠ ISTOM PROFESIJOM.A ZAŠTO ? JER TI TO LEZI I ISTINSKI VOLIS DA ISTERUJES PRAVDU .DA NIJE TAKO BILA BI U NEKOJ ŽUTOJ STAMPI I ČUČALA ČEKAJUĆI DA UHVATIŠ FOTKU NEČIJEG CELULITA I PRLJAVOG VEŠA,ŠTO JE MORAŠ PRIZNATI ZAISTA RETARD.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  4. Boki каже:

    Pazi, i ja sam isto tako verovao da se ne moze biti dobar novinar bez FPN-a. I, evo me na FPN-u. Ovo sto si napisala u vezi sa ovim fakultetom jeste tacno, ali ja i dalje ostajem pri tvrdnji da nema novinara bez FPN-a.Najveci problem srpskih novinara jeste ovo sto si navela pod rednim brojem 5. Izuzmemo li par medija, sve ostalo je bruka, i zato me je nekada stid sto cu sutra i ja biti deo tih „novinara“, pitam se, samo, zasto smo svi u istom kosu. Kao sto se pitam zasto svako moze da nosi zvanje novinara. E, sad, u pravu si kada kazes da ovo zanimanje nije u vrhu po primanjima i jos po nekim stvarima, ali i dalje imamo masu ljudi koji zele da postanu novinari. Mada, gledam na fakultetu, milion njih hoce iskljucivo tv novinarstvo, i ako je moguce autorsku emisiju(!), sto daje odgovor na pitanje. Dakle, vazno je slikati se, pokazati neke druge stvari, a elokvencija, pismenost, nacitanost, obavestenost… Pa, ko jos za to mari u svetu povrsnog i senzacionalnog…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  5. Bedno piskaralo каже:

    Vesna Tomovic,  he, he, nije to tema, ali nije da nisi u pravu :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  6. Milica Popovic каже:

    Evo javlja se studentkinja završne godine novinarstva. :)  Najpre, čini mi se da si u ovom tekstu sažela suštinu novinarstva. Ako neko želi da se bavi novinarstvom, mnogo je bolje da studira književnost nego baš žurnalistiku. Zanatski deo posla se mora učiti u redakciji, a elokvencija se mora ‘učiti’ godinama. Treba čitati knjige, budno posmatrati i analizirati svet oko sebe.Ja studiram novinarstvo na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, na odseku za medijske studije. Naš studijski program se razlikuje od FPN-ovog po tome što je mnogo više okrenut ka lingvistici nego ka politikologiji. Po mom mišljenju, to je bolje rešenje iako će i odavde izaći dobar broj nepismenih ljudi. 

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  7. Borsky каже:

    Zašto dobri tekstovi kao ovaj nemaju više komentara? Milsim da u tekstu nedostaju kolegijalnost, i imunost novinra na senzacionalizam.šta je a šta nije vest je posebno polje okršaja gde se može pričati naširoko i nadugačko. da li je vest- vest zbog svog značaja, cene ili ugleda koji nam donosi?da li je ružnu informaciju ponekad pametnije zaobići nego biti prvi koji če objaviti a samim tim i profitirati? ida li se u novinarstvu baš sve može platiti?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  8. Kremasica каже:

    Odličan tekst. Baš danas sam posebno iznervirana što mi nisu objavili običan komentar na sajtu Blica. Moj komentar nije bio uvredljiv, nego se zapravo radi o najobičnijoj i veoma kulturnoj kritici novinara koji je napisao tekst. Zapravo novinar nije upoznat sa tematikom o kojoj je pisao i rečenice su iz tog razloga bile totalno besmislene. Takav način „izveštavanja“ je izazvao na tom članku preko 400 komentara. Ljudi su ostali zbunjeni jer ništa nije rečeno u članku, pa su posetioci počeli da se međusobno vređaju. Eto to rade naši novinari, svađaju ljude. I dok mi ovde kritikujemo te iste novinare, oni ne objavljuju naše komentare i primaju platu.@Borsky , njima ne pada na pamet da ostave komentar na ovakvom tekstu, taman posla da prihvate kritiku. Ili da se potrude da nešto promene na bolje…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  9. Bedno piskaralo каже:

    @Milica Popovic, slažem se s tobom. Iako je mnogo mojih kolega put od FPN-a odneo ka marketingu, PR-u pa čak i politici, oni koji su završili u redakcijama svesni su (ili treba da budu svesni) da je to s fakulteta samo osnova.  A čini mi se da nekima ni 6 fakulteta ne bi pomoglo. I ne samo to, ne može da se posmatra izolovano, jer narušava ugled profesije, čini da se osećam kao da imam lepru kad kažem da sam novinar, doživljavam da me apriori smatraju nekompetentnom, nepismenom, da su nepoverljivi i ne žele ni a da kađu bez autorizacije, jer su imali loša iskustva s polupismenim polunovinarskim svetom…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  10. Bedno piskaralo каже:

    @Boki, da to je cuveni sindrom „slikaj me“  :) Sto se tice tvrdnji da nema novinara bez FPN-a ne bih se slozila s tobom. Imam u svojoj redakciji sjajne novinare koji nisu ni prosli kroz Jove Ilica i obrnuto :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  11. Boki каже:

    Mozda gresim zato sto jako volim FPN, pa sam malo pristrasan. Ali, ipak, sve u vezi sa novinarstvom kojim ja planiram da se bavim najvise se moze nauciti na mom(a to je i tvoj) fakultetu. Verujem da te nikada nije bilo stid da izgovoris sta si zavrsila, a to se ne bi moglo reci za veliki broj novinara. Zamisli, pitas nekog novinara sta je zavrsio, a njega sramota da izgovori da ima samo srednju skolu. Ali ipak nosi zvanje novinara. Zato kazem, lekar se, recimo, ne moze biti bez diplome, a novinar moze. To je problem  SRPSKOG novinarstva. I zato, bez imalo stida, pljujem po polupismenim novinarima.Mi imamo toliko dobrih novinara, ali ne mogu da dodju do izrazaja zbog polupismenog sljama. I zato za sve novinare vazi ono sto je gore Linga navela. A to je, verujem, povezano i sa finansijama, sto da ne. Pre par dana u „Politici“ kazu da smo po primanjima u grupi sa konobarima i magacionerima. I pored toga, ja svoj zivot vidim u novinarstvu:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  12. Bednopiskaralo каже:

    @Borsky,  u pravu si i toga nema dovoljno u redakcijama, ali na žalost, često nije ni u kakvoj korelaciji s obrazovanjem.
    Što se tiče pitanja šta je vest, ja sam ipak predstavnik klasične škole novinarstva Novosti, gde se na pitanje šta je vest, odgovara – ono što će građane zanimati da pročitaju – čuvena priča da li je vest da je pas ujeo čoveka, ili samo da je čovek ujeo psa?
    Živimo u vremenu kada je svako novinarstvo pomalo „žuto“ jer ga u surovoj borbi za tiraž, poziciju, index moramo bojiti da ne bi ispali iz trke. Ipak, naći meru je ključno, a mnogi baš baš nemaju mere…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  13. Bednopiskaralo каже:

    @Kremašice, hvala na pohvalama. Što se komentara tiče, apsolutno se slažem. besmisleno je dozvoliti komentarisanje a onda na taj način moderisati….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  14. Dragan Radović каже:

    Ako ste Bogdan Tirnanić, moguće je biti najbolji novinar i bez
    srednje škole! Ali, koliko je Bogdana? Dakle, da odmah kažem
    suštinu: i fakultet je nedovoljan za odličnog novinara, mada u
    Srbiji ima, recimo,  žurnalista koji su u vrhu iako imaju
    samo srednju školu. Upravo zato što su radili i učili, zato što
    su pratili ritam promena, ostavili su iza sebe kolege koje su, u
    nekom tužnom redakcijskom uglu, provodili dane pišući svoje
    mrzovoljne i isprazne tekstove. Sa ili bez fakulteta, svejedno.
    U drugu ligu su spali i oni sa diplomom ako su na tom nivou znanja
    stali i ostali. Novinarstvo zahteva široku opštu kulturu,
    neprestano praćenje svih novosti, događaja, naigled nevažnih
    detalja, enciklopedijsku širinu…a ta planina znanja se stvara
    neprekidno, celog života.

    Od svega što je važilo tamo nekih godina kada sam ja studirao,
    ostala su samo zanatska pravila koja mogu da stanu na dve šlajfne –
    sve drugo je promenjeno. Ko te promene nije pratio, taj je već u
    penziji samo nema nikog da mu to kaže. Ili mu je već rečeno
    “konkludentnom radnjom” – ostajanjem bez posla. (Nekom drugom
    prilikom o “novonastalim” razlozima za napuštanje redakcije.)
    Dakle, diploma je preduslov – po meni nevažno je sa kog
    fakulteta je “unešena u kuću”. Ja sam diplomirao prava u
    Beogradu, a na tom fakultetu je, mada ne dok sam ja studirao,
    postojala i “novinarska grupa”. To danas malo ko zna i pamti. I u
    svetu, ne svuda, naravno, sa berze izveštava ekonomista, iz sudnice pravnik.. Samo neka
    današnji mladi ljudi budu “self made man”, neka stvaraju sami
    sebe i biće odlični novinari ma šta završili. Pod, ponavljam,
    uslovom da uče i posle fakulteta. Tad, zapravo, najviše!

    I malo starih ali važnih podataka: novinara sa srednjom školom
    je uvek bilo više nego onih sa fakultetskom diplomom! Ali, oni su
    bili “redakcijska pešadija”. A u vrhu naše profesije bilo je i
    pravnika, ekonomista, inženjera, lekara (nije greška!)…znači
    ljudi svih profesija.

    Pisao sam o novinarima i svesno “isključio” urednike i
    direktore medijskih kuća. To je priča za sebe. Prošao sam i
    prolazim i kroz nju (zapravo, pridodao sam joj i “zvanje”
    vlasnika medija), ali da ostavimo nešto i za neki drugi blog post!
    :) )

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  15. Bednopiskaralo каже:

    Auu, kolega, pa ovo je vise blog post nego komentar :) i pmogu da potpisem svaku rec, za ono za sta imam iskustva, a za ono za sta nemam, ti verujem na rec :)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  16. Dragan Radović каже:

    Eto, kad me “krene”, nikad kraja.. :)
    Nisam hteo odmah po objavljivanju članka da komentarišem, da ne
    dojadim ljudima posle gostovanja na tvom blogu. Ali ne da „novinarski nerv“ mira!
    :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  17. Bednopiskaralo каже:

    @Dragan Radovic, pa sta da radimo mi o onom sto nas zulja, a zulja nas mnogo. Zao mi je sto je onaj tvoj tekst prosao nezapazeno, mozda mu nije bio trenutak, ali ima vremena da mu se i vratimo, meni su ta iskustva dragocena.
    Imam takodje drugaricu koja radi na potpuno lokalnom Dedal radiju. Na slican nacin kao ti uspesno pliva u SM vodama, ima mnogo fanova na FB a garantujem da za taj radio bez SM niko osim lokalnog stanovnistva ne bi ni cuo.
    Dakle, moze se, samo treba stici i uteci :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  18. Dragan Radović каже:

    Nisam ja ni očekivao drugačiji „odziv“ kada je reč o postu o društvenim medijima u lokalnim klasičnim medijima. Ako smo zaključili da toga jedva da ima, ko bi se upuštao u temu u kojoj nije na svojoj teritoriji? Ili, još crnje, jedva da shvata o čemu taj tamo veteran uopšte piše?Sve se to odlično (na žalost) uklopilo u tekst – ta tišina je najbolja ilustracija. :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  19. Bednopiskaralo каже:

    Ha, poenta!
    Posle ovog teksta, za dlaku da napišem jedan čija bi tema otprilike bila kako smo ko konji za praznim jaslama ili u praznoj kopncertnoj sali. Pričamo – ni za koga, ili sami za sebe. Jer ako pogledaš ekipu novinara, koja se javila da komentariše, u ukupan sposak web aktivnih novinara s ovih prostora mogla bi se dodati još poneka osoba i to je sve.
    Pa sam onda shvatila, da takav tekst, baš zato ne bi imao smisla. Oni na koje bih ciljala, to svakako ne bi pročitali, a ostalima je „pametnih“ analiza preko glave…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  20. Dragan Radović каже:

    Veruj i meni je to padalo na pamet. Zar u celoj Srbiji, gde ipak pišu hiljade novinara (posebno mladih koji bi morali da nas „razbijaju“ u svemu na mreži) samo nas nekoliko i to uglavnom već zrelih ljudi i profesionalaca, imamo volje da pratimo tako brz sprinterski tempo u medijima? Branimo kolege koje i ne znaju da ovaj deo sveta, ova online stvarnost, postaje „stvarna stvarnost“ i da moraju ekspresno da nauče neke stvari. Razumem ih kad govore o svim teškoćama ovog posla, kako ne bih, ali, aman ljudi, pa rešenje ne mogu da izbore desetak (ako nisam preterao) tvrdoglavih novinara na netu dok svi ostali gledaju šou programe na TV-u. Zaista je nekad deprimirajuće…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  21. [...] Čemu služi diploma u redakciji,  Osamnaest godina…., Svi smo mi Brankica, ovako ili onako,  Iza zavese . Prepoznaćete [...]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  22. electrasdreams каже:

    Novinarstvo je zanat koji se uci do poslednjeg dana radnog staza. Koji fakultet se zavrsi, najmanje je vazno. A nekome, bogme, ne pomognu ni dva fakulteta.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  23. Milica Čalija каже:

    „Diploma bilo kog fakulteta vam ne vredi „pišljiva boba“ ako nemate…“Rekla bih da važi i za druge profesije, usudiću se da kažem da važi i za egzaktne profesije, kakva je, recimo, medicina… diploma je samo osnov na kome tek treba da se gradi, i to celog života. Da se gradi lični aspekt, a to ej kultura, ljubaznost, taktičnost, i sl, ali i da se nadograđuje stručno znanje.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  24. Bednopiskaralo каже:

    @Milice, u pravu si, ja sam se samo ovaj put drzala onog u sta se koliko toliko razumem.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  25. Nadja каже:

    Clanak je dobro odradjen , ali nekako imam osecaj da u isti rang stavljate fakultetski obrazovane i fakultetski neobrazovane novinare . Da , novinar treba imati sve sto ste nabrojali , ali jednostavno mislim da novinari bez fakulteta ne trebaju dobiti posao . Jer kakva je onda svrha naseg cetvorogodisnjeg ili petogodisnjeg ucenja ako ce neko sa srednjom skolom ili tromesecnom visom novinarskom skolom dobiti posao a mi sa fakultetom cekati na budzetu ? Zelim upisati FPN jer je novinarski posao bio oduvek moj san , ali jednostavno me obeshrabruje cinjenica da mnogi novinari sa fakuletom nemaju posao , dok mnogi sa srednjom skolom imaju .

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  26. Bednopiskaralo каже:

    Draga Nadja, ne stavljam ih u isti rang. Ja sam zavrsila FPN, a gomila mojih kolega nije. Samo sam htela da kazem da je fakultet potreban ali ne i dovoljan razlog da neko bude DOBAR novinar. Jedno je potrreba za formalno visokom strucnom spremom, drugo kolicina znanja, a trece talenat i nerv za ovaj posao.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VN:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  27. mir-kec каже:

    fama ; da  novinarstvo je sluganstvo  i cesto su novinari „spiunaza“,a   tako se lose zivi!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  28. Miljana каже:

    Apsolutno se slažem da je za novinara bitno i školovanje (visoko), koliko i stručno usavršavanje kroz iskustvo, a novinarski nerv i želja za novim saznanjima kao i jedna vrsta saosećajnosti sa društvenom grupom ili pojedincima koji su ugroženi na neki način ali i stalna težnja da se utiče na boljitak čovečanstva, neophodni. Možda sam iluzionista, ali mislim da idemo u dobrom smeru iako je i dalje malo onih na visokim položajima u medijima koji bi prepoznali kvalitet i pružili šansu mladom novinaru.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
    VA:F [1.9.17_1161]
    Rating: 0 (from 0 votes)
  29. [...] Čemu služi diploma u redakciji,  Osamnaest godina…., Svi smo mi Brankica, ovako ili onako,  Iza zavese . Prepoznaćete [...]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

  30. [...] novinara poražavajuća i što za novinara nije uvek ključno da li je fakultetski obrazovan – jer fakultet je možda nužan ali svakako ne dovoljan uslov  za to , morate stalno da učite da bi uhvatili korak sa ostalima.  Ma ne korak, trčanje! Jer, uvek može [...]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Можете користити ове HTML ознаке и атрибуте: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>